• Vandaag besteld, overmorgen in huis

Bekijk ook:

  • Buffet Kampioen
  • Gourmet Kampioen
  • Partyservice Versluis

Mijn winkelwagen (0)

€ 0,00

Beoordeling door klanten: 8,7/10 ­ 1790 beoordelingen

  • Wij zijn slagers van huis uit
  • Gegarandeerd verse producten
  • Binnen 24 uur vrijblijvend offerte
  • Alles vuil retour
  • Gratis bezorgd!!

BBQ & dieet? Zo hou je het verantwoord

 

Met een zonrijke zomer achter de rug is de kans groot dat je van het goede (buiten)leven hebt genoten met de nodige lekkere hapjes en drankjes. Dus ook dat je vorm misschien iets minder beachproof is dan je zou willen. Maar betekent dat dat je dan maar meteen nee moet zeggen op die aankomende najaar barbecues? Zeker niet! Met onderstaande tips geniet jij ook komende maand(en) nog van lekker BBQ-en én houd je de boel verantwoord.

Groente op de BBQ

 

Groente en vis op de barbecue

Barbecueën kan een behoorlijk aanslag zijn op het aantal calorieën dat je wilt eten. Meestal is 1 keer voldoende om de dagelijks aanbevolen hoeveelheid calorieën binnen te krijgen. Een oplossing is om te letten op de dingen die je eet, waarbij groente een belangrijke rol vervult. Vooral de overdaad aan (varkens) vlees op de barbecue zorgt tenslotte voor een flinke hoeveelheid calorieën. Vervang dus eens het vlees door groente en laat je verrassen door de smaakvolle mogelijkheden. Zo kun je hele lekkere grote champignons, maïskolven, paprika en courgettes maken.

Ben je toch minder van de groente, dan is vis ook een hele goede vervanger van vlees. Zalm en tonijn zijn goede alternatieven. Maar wil je als carnivoor echt je tanden zetten in een lekker stukje vlees? Pak dan kip, kalkoen of een lekkere biefstuk.

 

Volkoren brood bij de barbecue

Vaak zijn 1 of meerdere soorten brood onderdeel van de barbecue. Wit stokbrood, breekbrood en hamburgerbroodjes etc. zijn tegenwoordig eenvoudig te vervangen door volkoren producten. Hierdoor krijg je een stuk meer vezels binnen, wat weer gezonder is.

 

Gezonde dranken

Bij een barbecue hoort natuurlijk ook wat te drinken. Hoewel er vaak naar bier of wijn wordt gegrepen (want dat is ‘gezellig’), hoef jij dat natuurlijk niet te doen! Voor gezond barbecueën kun je beter gaan voor een glas (bruisend) water met eventueel een muntblaadje of een schijfje citroen erin. Ook nog eens heerlijk fris op warme zomerdagen!

De standaard kant-en-klare sauzen zijn meestal niet echt calorievriendelijk en dus niet echt geschikt als je gezond wilt barbecueën. Vervang deze daarom eens door zelfgemaakte sauzen zoals salsa of knoflook yoghurtdressing zoals Tzatziki.

 

Sauzen voor een gezonde barbecue

Tot slot zijn er natuurlijk nog de snacks en friet die vaak op het menu staan. Helaas passen deze niet binnen het plaatje van een gezonde barbecue. Wel kun je kiezen voor gezonde snacks zoals cherrytomaatjes, snoepaugurken, paprikastukjes, bleekselderij en fruit. Volop keuze om toch van de BBQ te genieten!

 

Gezonde snacks

Tot zover onze tips voor gezond barbecueën. Maar wil je nou die vega-BBQ lekker uitbesteden en achterover hangen? Ga dan voor het vegetarische pakket!

Vegetarische BBQ bestellen →

 

 

« Terug
© Developed by CommerceLab